Flickan bredvid på bussen

Kanske är jag hennes idol nu
när hon får tjuvkika på min mobil
läsa mina underbara tonårssms
För att jag har smink, långa fransar och örhängen som glittrar

Ja, kanske är jag hennes idol nu
när jag låter henne böja sig över mig för att se ut genom fönstret
Ja, kanske.

Kanske är hon rädd för mig
hennes mamma sitter längre bak i bussen
och flickan är ensam, ensam på en stol bredvid mig.
Kanske är hon rädd för att glömma sin fina, rosa väska på bussen
att jag kanske snubblar på den när jag ska av

Kanske är hon arg på mig nu
För att jag måste väcka henne
för jag måste kliva av
Kanske drömde hon om något fint

Jag är stor och hon så liten

När jag var liten var jag rädd
Rädd för stora, tuffa tjejer

Kanske är jag hennes idol nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0