Naiva lilla Sverige

I en värld där alla är så jävla naiva
Där allting skall serveras på fat
En skall göra allt
Tio slipper

Grupparbete
Jobbet
Deadlines

Ingen fattar
Ingen orkar

Lata jävlar
Ingen fattar
"Vad fan handlar ansvar om?"

Fattar ni ens vad ordet naiv betyder?
Jag säger inte att ni är idioter

Men när ingen kämpar
Och man måste leka "fröken"
Gör det, fixa det.
Har du glömt?
Säg det, ordna det.
Kom ihåg att fixa det där!
Är det ingen som manar på och pushar
Så händer ingenting heller

I en värld där alla vill ha allt serverat på fat
Nej ingen är bortskämd
Nej ingen är lat

Allting är bara
"Vad ska jag göra?"
"Påminn mig!"
"Hör av dig innan så jag inte glömmer"

En post-it note i pannan skulle inte funka
För den ser ni inte ens
Ett message på armen skulle inte hjälpa
Ni lägger inte manken till

Lappar på ditt skrivbord duger ingenting till
För ditt skrivbord är stökigt och ingenting är i ordning
En lapp på din dörr glömmer du bort

"Vad ska jag göra"
"Snälla påminn mig"
"Snälla, snälla, snälla"
SNÄLLA SNÄLLA GÖR NÅGOT SJÄLV



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0